torsdag 27. september 2012

torsdag 12. juli 2012

Skipshunden

Skipshunden Wilma 12 uker gammel (rase: Tsvetnaya Bolonka)

onsdag 30. juni 2010

Nå er båten seilklar, Per har vært på dokking i Ulsteinvik. Skroget er polert og bunnsmøring har kommet på. Diseltanken er tømt og reingjort, forhåpentligvis er vi kvitt diseldyra.

søndag 26. juli 2009

En liten oppsumering fra de siste dagene:
Fredag leide vi bil i Lerwick. Vi kjørte ut til Sumburg fyrlykt helt sør på Shetland. Der fikk vi se mange fugler som hekket. Det artigste var å komme veldig nær inn på lundefuglene, fikk noen flotte bilder. Vi var også en tur innom Scalloway, vi så på monumentet som var reist for omkomne nordmenn under krigen (Shetlands bussene) Vi var også innom et lite museum som hadde mye å fortelle om båtene som seilte over fra Norge. Sener på dagen kjørte vi nordover til Eshaness, på veien stoppet vi ved Brae der kunne vi kaste stein både i Nordsjøen og Atlanterhavet.
Lørdag startet vi på hjemturen over Nordsjøeen, vi hadde endel bølger. Mannsakpet ombord er ikke særlig sjøsterke så vi la kursen til Måløy, vi var veldig glade når vi fikk fast grunn under føttene. Det var godt å endelig få seg litt mat og hvile.
Nå ligger vi på Silda, været er flott. I morgen blir det å gå rett hjem.

tirsdag 21. juli 2009

Søndag til mandag lå vi over på Fair Isle. Det er en veldig spesiell plass å være, stille og rolig. Mandag gikk vi lang tur ut til fyret på den sørlige enden av øya. Vi var innom butikken å kjøpte noen suvenirer. Senere på dagen sjøsatte vi gummibåten for å utforske noen huler i fjellet, veldig spennende.
I dag er vi tilbake i Lerwick. Snart klare for en tur opp i byen.

søndag 19. juli 2009

Nå har vi forlatt Kirwall på vei til Fair Isle. Der håper vi at det er mulig å overnatte, været her er bra - overskyet, men fin temperatur. Vi har hatt problemer med motoren ( diseltilførselen var tett) så dagene i Kirkwall gikk med til å løse problemet, det avgjørende rådet kom fra Weiberg & Gulliksen. Noen av mannskapet har begynt å få litt hjemlengsel, men alle gleder seg til badeland i Lerwick.

fredag 17. juli 2009

Vi er fortsatt i Kirkwall, værmeldingene er ikke så bra, blir ikke gått videre før mandag. I dag har vi vasket klær, shoppet og slappet av.